enbalkefors.blogg.se

2014-11-01
09:59:00

Att sy vantar i ett stycke
Jag håller på att sy en massa vantar och behövde därför ett snabbt och enkelt mönster.
Du behöver 
Foder, förslagsvis fleece
Yttertyg, förslagsvis Jersey
Resår
 
Jag ritade mönstret efter min egen hand, och gjorde ett mönster större ändå. Ritade en markering ca 2-3 cm nedanför tummen där resåren ska sitta, jag har bara satt resår på en sida men går lika bra att ha runt hela vanten. 
 
1. Klipp ut 4 delar foder, 4 delar yttertyg och resår, jag tog 4 cm kortare än vanten. Gör yttertyget ca 1-2 cm längre än fodret och aningen större. Ska du ha resår på en sida så gör markeringarna på olika sidor om vanten så den kommer åt samma håll när man tar på sig dom. 



2. Sy på resåren med förslagsvis raksöm, du bör få ett resultat som ser ut så här


 
4. Sy ihop delarna räta mot räta, foder för sig ich yttertyg för sig själv . Då jag inte kan med skarpa svängar på overlocken så syr jag dom med vanliga maskinen 😜🙈


 
5. Vänd yttertyget rätt så rätan är utåt, stoppa in fodret i yttertyget.


6. Vik in yttertyget och "fålla"  



KLARA :) 



Kommentar:

Kanoners! Hejja dig! Och du tar dig tid att göra en tutorial med! Tummen upp!

Svar: Tack snälla du ! :) ❤️❤️
Erika Balkefors

2014-11-02 @ 17:08:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: