enbalkefors.blogg.se

2014-04-27
13:54:00

Grasshopper
I senaste ottobre var dom coolaste shortsen som jag självklart är tvungen att sy till sonen, även till mig själv ;) men beskrivningen, pust, fattade inget, andra som lagt ut tutar har haft bandkantare, vilket jag inte har så tänkte göra en tut till er som inte har bandkantare och vill ha treviks bandkant :) 
 
 
Jag börjar med att klippa ut alla bitar, jag börjar med att sy fickorna (gjorde om dom lite och glömde så klart kanta fickorna :p) sen syr jag MB och MF sömmarna. 


 
 
Sen sydde jag grensömmen 


Satte ut markering enligt mönster på baksidan på shortsen .


Kantade båda sidorna, från markeringen på bakstycket till linningen på framstycket, kantar med treviks. 




Efter de nålade jag ihop fram och bakstycket i varandra, bakstycket bakom framstycket 



Sydde sedan två raksömmar på kantbandet.

På med mudden i midjan så som du själv vill ha det, jag satte i resår, och här är resultatet :) 




Lycka till med att göra världen lire vackrare med en massa grasshoppers :) ❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: